Shiva, santai saja

Ouderwets Oerhollands Zomerweer

Hollandse leukerds schallen door de JBL-flip, er wordt luidkeels meegezongen door de Sailor. De kapitein trimt de zeilen nog wat zodat mijn onderschip gladjes door het Markermeerse zomerwater glijden kan.

De lucht lichtgrijs. Zo her en der een heel klein, met een loep te zoeken, lichtblauw gaatje. Mij maakt het niet uit, ik ben hypergelukkig als ik maar in het water mag liggen en mijn twee allerliefste maatjes aan boord mag hebben.

Ergens diep in mij lijk ik te voelen dat mijn Crew deze 2 weken heeft moeten wennen aan dit oerhollandse weer. De fleecevesten, zeiljassen en dichte schoenen zijn nog nooit zo vaak uit de kastjes getrokken als deze zomerweken. Capuchons hebben nog nooit eerder zo vaak dienst gedaan.

En toch voel ik nu die Santai Saja modus bij mijn grote vrienden. Er wordt een blik geworpen op de plotter, de koers wordt gezet op de Marker Wadden. Blijkbaar gaan we onze 'laatste' zomervakantie in Nederland afsluiten in de natuur, in de stilte van dit prachtige natuurmonument. Gaan we samen nog een paar dagen genieten van de vrijheid en de ruimte.

Het zachte gekabbel langs mijn romp werkt relaxend. Mijn boeg op de haveningang gericht. Het zonnetje breekt door dat piepkleine gaatje in het dikke wolkendek heen en de wolken maken ruim plaats voor haar. Even later plof ik Ouderwets en Oerhollands met mijn kontje in de zon en met mijn neusje in de wind neer in box 11 en zie ik mijn Captain en Sailor mijn voorbeeld volgen . . . . . Santai Saja!

Happy Sailing Greetz

Shiva

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!