Shiva, santai saja

Snuffelwonen

Het is inmiddels een vertrouwd beeld voor mij. De vrijdagavond . . . .

Daar komen ze weer. Dit keer met koffers vol en plastic tassen vol gereedschap. The Captain heeft wat klussen te klaren en The Sailor heeft de taak om mijn kastjes te bevoorraden voor de aankomende 2 weken. Niets nieuws eigenlijk, al 12 zomers zie ik ze rond deze tijd van het jaar de steiger af banjeren overbepakt en met een big smile op hun happy faces omdat de vakantie weer begonnen is.

Maar dit keer voel het toch anders. Ergens diep in mijn bolle romp voel ik een nuanceverschil. Dit is niet zomaar een vakantie, dit lijkt een soort van proefwonen . . . . snuffelwonen. Ter voorbereiding op de échte proeftrip volgend jaar zomer, want dan gaan we met zn drietjes echt 2 volle maanden 'proefdraaien'.

Vanmorgen vroeg al, terwijl de sailor haar meditatie- en schrijfritueeltje aan het doen is, hoor ik de captain in gedachten denken. Het is een gerommel van jewelste daar in zijn bovenkamer. De uitlaat van de motor moet gerepareerd vandaag, het 90-jarig feest van 'ons pap' moet voorbereid vandaag waar ik niet bij kan zijn, mijn collega gaat ons verlaten en wat nu? De 'piekierans' (typisch Indisch) tollen door zijn hoofd. Och jee wat een begin van wat een relaxte sail-break-out moet worden.

Vol goede en frisse moed start hij direct met het repareren van mijn uitlaat en yesssss, dit gaat precies volgens het meest optimistische plan. Mission Accomplished. Het zweet gutst hem van zijn gezicht en lichaam, de schaafwondjes worden door zijn sailor met zorg verzorgd. Nog even de uitlaatslang op maat snijden en zowaar ook dit gaat in 1 x goed! Hij heeft het weer gefixt, de handigerd! Heel voorzichtig zie ik een kleine glimlach op zijn gezicht verschijnen, als dit voorspoedig kan verlopen dan zullen de andere zorgenmakertjes ook vast wel opgelost worden . . . .

De reparatie doet me goed en geeft me een veilig gevoel. Nu kunnen we met zn drieën heerlijk gaan genieten en kan de snuffel-woon-vakantie van mijn beste maatjes beginnen.

De sailor heeft, as always, de navionics-kaart (soort van google maps voor boten) er alweer bijgepakt, heeft de windguru (soort van buienradar voor zeilers) alweer geraadpleegd en rara, ze heeft een mooi weervenster ontdekt om in 1 tocht vanuit IJmuiden naar Cadzand te zeilen, een tocht van 80 mijl (16 uur). Als oefentocht voor de lange trips die we in de toekomst vast en zeker vaak zullen gaan maken.

Ik heb er zin in en ben er klaar voor! Maar eerst de memorabele dag voor 'Ons Pap' in Cuijk. Maandag 17 juli tikt hij de 90 levensjaren aan en morgen komt het Harmonieke speciaal voor hem spelen. Daar wil mijn Crew bij zijn dus first things first.

Lieve Jo, alvast van harte gefeliciteerd en ik wens je een fantastische, heerlijke, zonnige, en warme feestdag toe!

Happy Sailing Greetz

Shiva


Reacties

Reacties

Hanny

Wat een fantastisch verhaal.
Heel veel vaar plezier en alvast gefeliciteerd met jullie pa.
Fijne vakantie
Dikke knuffel van ons

Henk en Ria d.O

Fijne vakantie en groetjes van ons. Gefeliciteerd met jullie Pa

Elise

Alvast van harte gefeliciteerd met paps en een mooie vakantie voor jullie!

Mea

Sussie, een fijne vakantie voor jullie 3-en ... en een dikke knuffel voor 'paps' ... ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!