Shiva, santai saja

Tropisch weekend voor de boeg

Wie is die man? Heb ik m al eens eerder gezien? Volgens mij wel, maar wie is hij? Waarom klautert hij zonder vragen mijn kuip in? Z'n handen vol met allerlei gereedschap en andersoortige spullen. Het lijkt wel een keerkoppeling, en een of andere glimmende ronde schijf. Wat gaat hij doen in vredesnaam? Hij daalt de trapjes af richting mijn kajuit en slaat gelijk rechtsaf de slaapkooi van mijn bemanning in, die het bed vorige week al hadden afgehaald en zelfs de matrassen al naar een ander hoekje van mijn riante loungebank hadden verplaatst.

Vervolgens start hij de motor en vaart mij zomaar, zonder mijn toestemminr, naar het dok waar ik even later professioneel het water uit getakeld wordt. Neeeeeee, ik wil niet op het droge! Ik wil spelevaren, er staat een tropisch weekend voor de deur. Er wordt niet naar me geluisterd en na wat uurtjes gerepareer en gesleutel aan mijn motor en keerkoppeling laten ze me gelukkig weer zachtjes zakken zodat mijn kiel weer heerlijk in het water kwispelt.

Hij start mijn motor en hij lacht van oor tot oor. 'Gelukt!' hoor ik hem opgetogen zeggen. 'De motor loopt weer als een zonnetje, en de keerkoppeling doet weer wat ie behoort te doen!' Hij maakt wat foto's en stuurt ze naar mijn Captain, die aan de andere kant van het land opgelucht ademhaalt . . . . .

Met verhitte gezichten van de tropische warmte, zie ik ze van ver alweer bepakt en bezakt de steiger oplopen. Blij dat ik weer in het water lig en de 'operatie' is geslaagd. Als ze mn kuip instappen ruik ik al iets verdachts lekkers uit een van de vele tassen opdoemen. Nog geen halfuurtje later hangt er om mij heen de heerlijke geur van Indonesie. Een tropisch maaltje als aftrap van een oerhollands tropisch weekend!

Let the Summer begin!

Sunny greetz from Shiva

Santai Saja

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!