Shiva, santai saja

De voorbereidingen zijn begonnen!

Je kunt er maar vroeg genoeg mee beginnen, met de voorbereidingen bedoel ik. Hoe leuk is het om bezig te zijn met het verwezenlijken van een droom, maar de voorbereidingen zijn minstens zo leuk en zeker ook het halve werk, tenminste dat vindt mijn Crew en vooral mijn Sailor. Die houdt wel van een projectplannetje. 'Dromen zijn leuk, maar we moeten wel verstandig blijven', een kind van haar vader, overduidelijk!

Inmiddels staat er een afspraak om mijn keerkoppeling te vervangen (alweer). De huidige laat het nog al eens afweten, en nee, dat voelt niet fijn. Dat voelt niet veilig en het motto van ons drietjes is ‘Safety4All’. Mijn spiksplinternieuwe genua is inmiddels ingewijd en we hebben alledrie genoten van die eerste paar tochten met dit prachtige doek daar precies voor mijn boeg.

De financieel adviseur is geweest (alweer) en heeft met mijn crew over en over de bedragen gecheckt, de budgetten gecontroleerd en ja, ook nu weer knikt hij tevreden en overtuigd: ‘Het kan jongens! Ik zeg GAAN!’ En nee, dat hoefden ze niet nog een derde keer te horen (in 2010 ofzo had hij het namelijk ook al een keer gezegd). Het kan ook financieel zonder dat we straks met zn drietjes onder een brug liggen zonder een cent om aan mijn kiel te krabben.

Het arty projectplan hangt inmiddels pontificaal op het prikbord in de keuken van het 'andere' huis van mijn crew en de eerste vinkjes zijn gezet. Het startschot is gelost, nog vele voorbereidingsactiviteiten te gaan, maar dat geeft niets, alle tijd om ons voor te bereiden en te genieten van de voorpret . . . .

to be continued . . .

Happy Sailing Greetz,

Shiva


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!