Shiva, santai saja

Mysterie ontrafeld!

Wat is het weer heerlijk zo op het water! De zon schijnt volop, het IJsselmeer glinstert als zilverpapier. Mijn spiksplinternieuwe genua (een heeeeeeel groot fok) wordt door mijn crew zorgvuldig uit de bijgeleverde profi-zak gehaald en ik zie ze verlekkerd kijken naar het brandschone genua-doek. Keurig opgevouwen door de zeilenman. 'Nooit meer zul je zo mooi opgevouwen in deze zak terecht komen' hoor ik de Sailor tegen de genua zeggen. Alsof ze de teleurstelling van dit doek op een later moment, nu alvast wil voorkomen .

Met vereende krachten wordt het zeil gehesen. Stijn de buurman biedt zijn welgemeende hulp aan en mijn crew zegt daar zeker geen nee op. Mijn hemel wat een lap! Na een hickup bij de eerste hijs, glijdt het zeil de tweede keer, mede door de spierballen van Stijn, soepeltjes omhoog. Spierwit met een marineblauwe bies. Prachtig. Alsof ik een bruidsjurk aan heb, zo mooi voel ik me .

Het loopt al tegen 14.00 uur als The Captain en zijn Sailor besluiten toch het water op te gaan. Ze willen zo graag mijn nieuwe genua uitproberen. Logisch!!!! Dat wil ik ook!

Als een zonnetje zweef ik door het diepblauwe, nog ijskoude IJsselmeerwater. Ik bereik een topsnelheid van 8.1 knopen bij 8 knopen wind. Nog nooit voorgekomen. Jeetje, wat zo'n nieuw zeil niet allemaal kan. Smooth zeilen we gebroederlijk, uhhmmm gezusterlijk, ach weet ik veel, tezamen in ieder geval, richting Enkhuizen waar het een gekrioel is van (zeil)boten. Voller dan vol, ook nog nooit meegemaakt. Maar gelukkig de ons welgezinde havenmeester geeft ons een heerlijk hoekje aan de meldsteiger waar nog geen uur later 3 boten naast mij driedubbeldik worden gelegd. Poeh, ikke blij dat ik met mij zijtje aan de steiger lig .

Vanmorgen gaat het piepje op Sailor Lieks telefoon en ziet ze dat er een appje binnen is gekomen met een filmpje en 2 foto's. 'Huh, waaaaaattttttt?' hoor ik de Sailor zeggen De daders hebben zich kenbaar gemaakt! De daders van de vlaggetjes! Alweer huizenhoge kippenvel op de huidjes van mijn bemanning. Wat een gave verrassing en wat een fantastische 'streek' hebben zij mijn crew geleverd. Ik heb ze met liefde verwelkomd die betreffende dag. En ik heb kostelijk met ze meegenoten van hun gave geheim!

Wil je weten wie de daders zijn ? Check dan de foto's . . . .

Tot de volgende keer!

Happy Sailing greetz

Shiva


Reacties

Reacties

Ron

Mooi verhaal met een geweldig mooie verrassing. Geniet van het zeilen en elkaar

Wietske

Wat een feestje om de mysterie samen te vieren?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!