Shiva, santai saja

Storm op Terschelling

Alweer een paar dagen lig ik hier aan de langsteiger in de jachthaven van Terschelling. Een prachtige plek overigens met een mooi uitzicht op de wereldberoemde Brandaris. Heerlijk rustig is het hier in de jachthaven. Normaal gesproken is er geen plekje meer vrij in de ligkommen met vrij uitzicht op het Wad, maar de Waddenzee is verlaten. Alleen het Veer Harlingen-Vlieland en Harlingen-Terschelling zie ik dagelijks meerdere keren per dag heen en weer tegen de woeste golven in heen en weer pendelen.

Na een paar zomerse lentemaanden is een herfstige zomer ingetreden. Het waait harder dan ik me kan heugen. Ik schokkel en schud tegen de steiger alsof ik zeilend over de woelige baren dender. Iedere dag checkt mijn Captain of ik nog veilig vastlig. Zo af en toe vertrouwt hij het niet en knoopt hij me met een extra lijntje nog wat vaster. Verder trekken kunnen we als nomaden-trio niet. Vlogen de windknopen me in Vlieland al om mn mast, hier op Terschelling doet de wind er gewoon nog een schep bovenop. Over de 40 knopen wind leest mn windmeter regelmatig uit. Storm dus! En niet een paar uurtjes hoor . . . . een paar dagen lang.

Begonnen met een tropische week op Caribische Vlieland lig ik nu al bijna een week op Stormy Terschelling. Het weervenster laat een gat in haar windvlagen zien zo vertelt de Sailor, morgenochtend gaat de wind iets liggen, nog steeds pittige knopen maar ze gaan het toch maar doen die helden. Morgenochtend vroeg vertrekken we, als de wind en het weer het toelaten natuurlijk, richting Harlingen, om via de sluizen van Kornwerderzand weer terug te keren naar het zoete water.

Veel zeilmijlen hebben we niet gemaakt deze reis, maar mijn bemanning heeft daarentegen meer wandel- en fietsmijlen gemaakt dan ooit tevoren. Aan de geschoten plaatjes te zien hebben ze, na Vlieland, ook Terschelling en haar wonderschone wad, haar naar wilde rozen geurende duinen en haar pittoreske dorpjes verkend.

Of we morgen inderdaad kunnen vertrekken blijft nog even een verrassing. Of mijn kleine vriendje Sami Mawon deze vakantie nog een keertje opgepompt gaat worden blijft ook nog even een vraag maar dat ik deze week nog in actie mag komen is een ding dat zeker is . . . . toch?

Happy Greetz from Shiva

Still Santai Saja

Reacties

Reacties

Ron

Wat jammer dat het tegen zit met het weer waardoor het Caribisch gevoel een beetje naar de achtergrond is verdwenen, ik hoop dat de jullie de vakantie met veel zon en een heerlijke bakstag wind af mogen sluiten.

Elise

Één groot avontuur is het geworden!
En aan de foto’s te zien genieten jullie volop van de natuur en elkaar. Vakantie alternative Bali is nu al geslaagd!

Ron

Ik begrijp dat de wind nog niet is afgenomen ? ⛵

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!