Shiva, santai saja

State of Happiness . . .

Alweer tien dagen spelevaar ik in mijn favoriete zeiltuin, de zee. Soms hotsend en klotsend over wilde baren. Soms wiegelend en waggelend tussen de dwarse golven laverend. Soms bonkend tegen de wind in op hoge opkomende schuimkragen in, maar soms ook smooth glijdend door het licht rimpelende zeewater. En gisteren was het zo’n dag. Zo’n dag waar je blij van wordt .

Er heerst rust aan boord. Mijn bemanning heeft een makkie. Geen derde rif in mijn grootzeil vandaag, geen half uitgerold fok. Mijn beide zeilen staan wijduit als het hoofddeksel van het Zeewse Meisje dat vroeger op het pakje boter stond. Hoe toepasselijk vandaag. Mijn boeg koerst namelijk op de spiksplinternieuwe, State of the Art jachthaven van Cadzand af. Vandaag zeil ik mijn zesde haven en mijn vierde land binnen. Na de onstuimige 22-uurstocht naar Lowestoft, de wildwaterbaan naar Ramsgate, de regenachtige trip naar Dover, de gouden-randjes tocht naar Dunkerque en de ‘lekker voor het lapje’-etappe naar Oostende, mocht mijn kapitein gisteren de Belgische vlag weer strijken.

Ik lig hier relaxt in een mega-brede box lekker lui te wezen. Vanaf het puntje van mijn mast zie ik een van Nederlands mooie zonsondergangen. Zo eentje van goud en oranje en rose en geel. Ik geniet van het uitzicht terwijl mijn kapitein in ‘State of Happiness’ zijn sigaartje rookt aan dek. Dit is ook waar ik van houd. Van de rust, de stilte en van de pracht en praal die de ondergaande zon mij ten toon wil spreiden . . . I am HAPPY .

Reacties

Reacties

Lonnie

Dit is het helemaal : zen-modes... * nooitmeernaarhuis... X

Elise

Kon ik daar maar even in jouw kuipje uitrusten en genieten. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!