Shiva, santai saja

Klaar voor vertrek

Donderdag 20 juli 2017,22.30 uur, we hebben ons eerste route-overleg gehad. Windkaarten (gribfiles) erbij. Routekaart (Navionics) erbij. Vaaraanwijzingsboeken erbij. Windrichting en windkracht vrijdag zijn nog niet zo belangrijk. Morgen staat IJmuiden op de planning en aangezien we daarvoor het Noordzeekanaal door moeten en zeilen hijsen dan toch niet tot de mogelijkheden behoort, zal het motorren worden. Het route-overleg van morgenavond is vele malen belangrijker. Wat gaat het worden op zaterdagochtend? Welke koers gaat het worden? Noordwaarts richting Den Helder en de Wadden? Of Westwaarts richting de Oostkust van Engeland (Lowestoft of Ipswich), Zuidwaarts richting de Belgische kust, of toch misschien Zuidwestwaarts richting de Zuidoostkust van Engeland (Ramsgate/Dover)? De eerste kriebels van gezonde spanning beginnen mijn borstbeen nu toch wel te naderen. Een soort van kinderlijke opwinding zoals ik m eigenlijk alleen ken van vroeger de dag voor ik jarig was of als het grote vakantie werd.

Voor mij persoonlijk is het een tweede kans om de Engelse kust weer te kunnen verkennen. Dit keer fitter dan ooit, vitaler dan ik in jaren geweest bent en conditioneel gezien kan het wel 25 jaar geleden zijn dat ik me zo goed gevoeld heb. Vorig jaar heb ik van onze ‘overwinning’ naar Engeland niet echt kunnen genieten. De pijnen die een aantal weken na onze thuiskomst geduid werden als reumatoide artritis hebben een groot deel van de lol er vorig jaar wel afgesnoept. Maar dit jaar is het anders. Het afgelopen jaar, waarin ik ervoor gekozen heb om er dit zeilseizoen weer te kunnen staan. Want er was een ding wat ik zo ontzettend graag wilde en dat was kunnen doorgaan met zeilen. En het is me gelukt! Het is me verdorie gewoon gelukt! Ik sta er weer! Ik ben er weer! Met de hulp en begeleiding van zo ontzettend veel prachtige mensen. Ik ga genieten, dat is een ding dat zeker is. Ik ga me helemaal te pletter genieten en of het dan Engeland wordt of somewhere else . . . we zullen het zien. Morgenochtend om 09.00 klinkt het startsein en ga ik er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat Shiva moeiteloos de haven uitgevaren wordt om koers te zetten naar de zilte stilte van de Noordzee.

Wordt vervolgd . . .

Reacties

Reacties

Elise

Een goede reis en kom veilig aan in de UK!
<3

Lonnie

Fijne vakantie! Veel vaarplezier!

Ingrid

Hele fijne reis en geniet ervan heb je verdiend las i.grid

Liek Steevensz

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve wensen! En ja we beloven dat we gaan genieten . . . en zullen schrijven over onze zeilavonturen⛵️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!