Shiva, santai saja

Kwispelen met mijn boeg . . .

Er zit iets aan te komen . . . Ik voel iets in de lucht . . . Het topje van mijn mast kietelt van opwinding . . . Mijn boeg kwispelt . . .

Na een heerlijk voorseizoen waarin ik lekker heb mogen spelevaren lijk ik nu dan toch klaargemaakt voor het grotere werk. Mijn kastjes zijn zoals gewoonlijk, na een grondige schoonmaak- en opruimbeurt, weer volgestouwd met allerlei broodnodige en minder broodnodige benodigdheden . Mijn vooronder heeft een flinke anti-schimmel beurt gehad en mijn reserve-zeilen liggen er weer keurig opgestapeld bij. De kledingkast ligt volgepropt met kleding van mijn bemanning, geschikt voor alle weersomstandigheden. Ik heb zelfs de Balinese regenponcho's ergens zien liggen .

Waar naar toe? Ik heb geen idee en ik geloof dat mijn bemanning het ook nog niet weet. Wel al heb ik boeken op mijn kaartentafel zien liggen over de overtocht naar Zuid Engeland en de overtocht naar Normandie en de Kanaaleilanden. Zo zo, ze zijn heel wat van plan dit jaar. De kapitein heeft mijn AIS-systeem (transponder waarop wij ook zonder onze ogen toch kunnen zien welke schepen er nog meer in ons vaargebied varen en waarop die andere schepen ons ook kunnen zien) geïnstalleerd waardoor ik nu nog veiliger over de baren kan varen.

Of ik er zin in heb? Uhhhh wat dacht je zelf? Ik popel om te vertrekken. Ik sta al weken in de startblokken. Mijn fok zeurt me de oren van mijn boeg wanneer we weer eens op reis gaan. Mijn kiel trappelt van verlangen. Zwerven over zee is immers wat mijn boten-hart het liefst doet. Heerlijk scherend door de golven van de zee. Met mijn boeg op de horizon gericht, genietend van de vrijheid . . .

To be continued . . .

Happy sailing greetz

Shiva

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!