Shiva, santai saja

Just sailing wherever the wind will take us . . .

Gaat het me lukken dit jaar? Gaat het me lukken om me volledig over te geven aan de wind? Maakt het me dit keer echt niets uit waar we uitkomen, of is het mijn hoofd die dat als een mantra iedere dag weer opdreunt?

Al dagenlang klap ik meerdere keren per dag mijn iPad open om op de Windguru app de windkracht en windrichting te checken. IJmuiden, Lowestoft, Ramsgate, Bembridge (Isle of Wight), St Helens Port (Guernsey) en zo nog vele andere plekken aan de overkant van ‘de plas’ staan als ‘favourites’ aangevinkt in de verschillende wind-apps. Mijn hart maakt een sprongetje als het ziet dat de weersomstandigheden fantastisch lijken te worden om de oversteek te maken. En een sippe glimlach op mn gezicht verschijnt als diezelfde weerapp de volgende dag laat zien dat de voorspellingen volledig zijn gekeerd. Maakt het me echt niets uit om een paar dagen ‘verwaaid’ aan het strand van IJmuiden te mogen banjeren omdat de wind ons de haven niet uit wil hebben? Of baal ik dan als een stekker omdat mijn hart toch eigenlijk die horizon op het westen wil ontdekken?

Shiva ligt waarschijnlijk glimlachend en geduldig op ons te wachten in haar vertrouwde box in de marina van Monnickendam. Zij wil maar 1 ding en dat is het water op. Sterker nog, zij wil de zee op. Noord, West, Zuid, het zal haar werkelijk een zorg zijn. Ik ben het die de (on)bewuste onrust voelt van ‘waar gaan we heen?’. En hoe graag zou ik willen leren wat Shiva haar hele leven al kan . . . me overgeven aan dat wat er is en dat wat er komen gaat. Zonder verwachtingen over het doel, maar alleen ongelooflijk genietend van de reis. ‘Just sailing wherever the wind will take us . . .’


Reacties

Reacties

Lonnie

Mooi beschreven..... Wie worstelt niet met overgave! Oo wat zou ik dat ook meer willen kunnen. L O S L A T E N..... Trossen los, zeg maar ?... Veel plezier.

Elise

Haha het is precies wat Lonnie zegt: trossen los want zelf alles loslaten valt nog niet mee! Heel herkenbaar.
Of je nou met je regenjas aan, sip naar buiten naar de stromende regen kijkt zoals wij in Engeland of je blik verlangend naar de horizon richt aan boord van Shiva. Het is even de zinnen verzetten want uiteindelijk geniet je toch wel van de vakantie, de vrijheid en de buitenlucht!
Heel veel plezier.

Mea

Precies, go with the flow ... precies wat ik doe en precies wat Shiva wil ... ziekte kun je niet dwingen maar ook zeker het weer niet ... heb maar één motto ... geniet er van met volle teugen ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!