Shiva, santai saja

Het is alweer zover . . .

Soms denk je echt 'waar blijft de tijd?' Een jaar is er alweer voorbij sinds onze Engeland reis van vorig jaar zomer. Een bijzondere reis was het. Spannend, avontuurlijk, maar in mijn geval ook 'pijnlijk'. Een jaar waarin veel gebeurd is en veel bereikt is. Na onze reis vorig jaar had ik niet durven dromen dat ik deze zomer weer in staat zou zijn om als sailor mee te kunnen met onze mooie Shiva en haar kapitein. Maar niets is minder waar. Ik heb de 'schouders' er letterlijk en figuurlijk onder gezet en gehoopt en geloofd dat het mogelijk was.

Volgende week vrijdag gaan de trossen los om weer 24 dagen lang te kunnen genieten van het zeezwerversleven. Niet durven dromen, maar het gaat toch werkelijk gebeuren. Waar de reis naar toe gaat? . . . . uhmmmmm plannen zat , maar of ze uitkomen? Onze droom is om richting de Kanaaleilanden te zeilen en om onze eerste echte nachtovertocht te maken van IJmuiden naar 'somewhere' over de plas. Of het gaat lukken met de wind en het weer? Geen idee. Wat we onszelf beloofd hebben is een moeiteloze reis. Een reis waarin we kunnen genieten van het leven op zee en kunnen dromen over verre oorden. Want dromen is fijn! Dromen over de plekken achter de horizon is heerlijk. Maar dromen gaan over de toekomst. Om dromen te realiseren moeten we met beide voeten op de grond blijven en doen wat ons vandaag en morgen te doen staat. En vandaag hebben we voorpret op wat komen gaat, en morgen stouwen we onze Shiev, as usual, weer bommievol zodat we vrijdagochtend zonder zorgen de koers richting IJmuiden kunnen uitzetten.

Zoals ieder jaar is eenieder die met ons mee wil zeilen via dit blog weer van harte welkom 'aan boord'.

To be continued vanaf vrijdag 21 juli 2017 . . .

Happy Sailing Greetz

Sailor Liek

Reacties

Reacties

Martijn en Elise

Alvast heel veel voorpret! Wij varen gezellig mee met de blog! Liefs xxx

Lonnie

Yessssss weer lekker meevaren over de (reis) baren! Veel voorpret gewenst. Xxx

Mea

Ja, meevaren achter mijn laptopje en misschien, als mijn gezondheid het wil, zwaai ik jullie vrijdag uit ... ??

Liekie

@Mea: nou dat zou echt leuk zijn! Maar via FT kun je ons ook uizwaaien hoor Sussy?

Ingrid jansen

Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe met heel veel mooie dromen en een behouden vaart .

Ria

We wensen jullie een fijne reis. Geniet ervan!,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!