Shiva, santai saja

De weg terug . . .

Jaren hebben ze er over gedroomd. . . Er over gesproken. . . Er over gelezen. . .

Na een zalig zonnige zeiltocht, waarbij ik eindelijk met een lekkere zeilbries en mijn windmetertje op 10 voor 2 (is echt de allerfijnste koers believe me!), vanuit Vlissingen (wat een ongelooflijke leuke stadshaven is dat!) me heerlijk heb mogen uitleven langs de Zeeuwse Kust, leg ik vroeg in de avond aan langs de wachtsteiger in de buitenhaven van Stellendam. Nog een laatste etappe te gaan.

En dan nu, vandaag, zo ergens rond lunchtijd te voelen aan mijn bolle buik, op een miezerige, druilerige, deprimerend grijzige, doorweekt natte dag, zeil ik als een trotse aap met een toffe vaart van zo’n 6 knopen, met de wind lekker van rechts (oostenwind dus) langs de Nederlandse kust noordwaarts. De laatste etappe, op naar IJmuiden. Op naar de vijf-sterren-comfi-marina-seaport-ijmuiden. Daar waar een dikke twee weken geleden mijn Engeland-avontuur gestart is. Daar waar ik over een paar uurtjes, met een meer dan tevreden en volmaakt voldaan gevoel in mijn boeg, de finishlijn ga halen. Samen met mijn door-en-door-doorweekte en tot-op-het-bot-verkleumde bemanning ga ik zometeen een droom waar maken. Gaat mijn bemanning eindelijk de daad bij het woord voegen!

Voorbij die horizon nearby Beachy Head heb ik mijn boeg nog niet over het randje mogen laten kijken. Drie weken zijn daarvoor echt te kort geweest. Maar daar, daar aan dat stukje horizon, dat stukje daar bij Beachy Head, daar is een nieuwe droom begonnen!

Na deze reis weten mijn bemanning en ik dat wij als team echt in staat zijn om dromen waar te maken. Om dromen werkelijkheid te laten worden.

De aankomende dagen ga ik nog eens heerlijk nagenieten van mijn Engeland avontuur en verder dromen over die horizon, die horizon daar voorbij die beroemde vuurtoren nearby Beachy Head. . .

Untill we meet again I say to you goodbye & thankz for following me and my best friends . . .

Cool

It has been a pleasure meeting you on my shiva.reismee.blog.

Reacties

Reacties

Lonnie

Top! It was a pleasure to follow your sail adventure! Bye bye! See you next year! Xx

Elise

Welkom thuis Shiva en crew!
Het was weer erg leuk om mee te varen.
Veel liefs van de landrotten

Joop

Welcome home sailors.
Blij dat jullie weer veilig zijn teruggekeerd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!