Shiva, santai saja

Hier aan de kust, de Zeeuwse kust . . .

Lui liggend in de kuip, na een rustig ritmisch golvend zeiltochtje, zie ik een brute zeemeeuw op gewelddadige wijze een zeekrabbetje verorberen. De boot wiegt zachtjes door de het zilte briesje en langzaam dommel ik weer in een lichte slaap. Wat is het toch genieten van de vrijheid als je niets moet of nergens naar toe hoeft.

De warmte van de gesluierde zon en het langzaam heen en weer bewegen van de boot geven me zo’n heerlijk rustgevend gevoel en voordat ik er erg in heb is het alweer tijd voor een lekker maaltje op de kade van Vlissingen.

Na twee weken in de zilte buitenlucht is het weer even wennen om binnen te moeten zitten. De overheerlijke Spaanse tapas en de home-made Paella van het restaurantje, tegenover de kade waar we Shiva even relaxt alleen hebben gelaten, maken het binnen zitten echter helemaal goed. Een dag van voluit genieten zeilend langs de Zeeuwse Kust. Weer een dag die langzaam voorbij gegleden is . . .