Shiva, santai saja

Puur natuur

Waarom is dat eigenlijk zo leuk? Dat zeilen? Waarom vind IK dat eigenlijk zo leuk? Dat zeilen? Ik ben er niet eens goed in. Ik begrijp nog steeds niets van al die technische handelingen die horen bij het hijsen en strijken van de zeilen. Overal zie ik touwen, die ik nog steeds touwen noem wat eigenlijk ten strengste verboden is want het zijn natuurlijk lijnen en vasten

Undecided
. Ik kan nog steeds niet manoeuvreren met de boot. Ik kan nog steeds niet aanleggen, ik kan de boot nog steeds niet een box invaren. Ok, eruit gaat nog net, maar dan moeten wel alle stootwillen, je weet wel dikke dikke zware ballonnen die naast de boot hangen en die je ophangt met een knoop die ik ook maar niet onder de knie krijg, op de juiste plaats hangen om schade aan onze trouwe Shiva te voorkomen.

En als het dan per ongeluk windkracht 7 op zee wordt terwijl we dachten dat het windkracht 5 zou worden, en we met de wind mee varen waardoor we weer op zn Engels gezegd wigglend & wogglend van links naar rechts gezwiept worden, dan voel ik mn maag weer lichtelijk weeïg worden. Vanuit de zijkanten van mn hoofd (zal mn evenwichtsorgaan wel zijn

Surprised
) voel ik dan een soort van zeurende pijn opkomen. Uhmmm zou het een lichte vorm van zeeziekte kunnen zijn
Sealed
? Afijn, nogmaals de vraag aan mezelf, waarom vind IK dat nou eigenlijk zo leuk? Dat zeilen?

En toch, ondanks mijn koddige onhandigheid, mijn Bridget Jones-achtige onbenulligheid en mijn kinderlijke lompigheid geniet ik van elke minuut dat ik op het water ben. Geniet ik van iedere seconde frisse zilte zeelucht. Snuif ik ieder moment het weidse gevoel dat de zee me geeft met volle teugen op. Geniet ik van het feit dat ik puur mag zijn. Puur kan zijn. Puur natuur mag zijn. Zo puur als de zee mij ieder moment weer laat zien. De zee laat me zien dat de wereld groter is dan ik denk. De zee laat me zien dat meegaan met de golven mij naar plaatsen brengt waarvan ik het bestaan niet kende. De zee nodigt me uit om volop van het leven te genieten! En dat is waarom IK zeilen zoooooo leuk vind . . .

Cool

Written by the Sailor

Reacties

Reacties

Elise

Super dat jullie nog steeds zo genieten!

Lonnie

Tuuuuuuuurlijkkkkkk is zeilen leuk!! Vooral samen genieten van de vrijheid op het water!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!