Shiva, santai saja

Sad to be back . . .

Hee, wat zie ik nou? Dat heb ik nog niet vaak mogen zien bij mijn twee bemanningsleden. De oogjes staan op stand treurig. Zo triestig naar beneden hangend met dito mondhoeken. Hun gezichten lijken wel wat op de grijze miezerige wolken die ik boven mijn mast landinwaarts zie drijven. Spetter-de-spatter, hmmm ook de eerste mini-drupkes drizzle regen vallen al als een dauwige waas van water op mijn dek. Een lobbig heimwee-gevoel valt over me heen als een zware dikke deken.

De twee Engelandvaarders (zoals ze zich sinds kort noemen

Smile
) besluiten het miezerige gevoel van hun zonverbrande lijven af te spoelen door maar eens een kijkje te nemen in het altijd bruisende (NOT!) Nieuwpoort-Stad. Ergens op een verlaten marktplein belanden ze in een of andere verdrietige buurt-taveerne waar ze zich voor veel te veel euries croque monsieurs en pintekes laten aansmeren. Nope, geen goede remedie om dat weemoedige gevoel mee weg te spoelen.

Ok, dan de kust-tram (let wel! tram wordt uitgesproken met een 'a' en niet met een 'e') maar om de kustlijn van Belgie vanuit de andere kant te gaan bezien (amai, ze beginnen de Vlaamse taal al aardig onder de knie te krijgen

Wink
). Bij het ,nog-nooit-van-gehoorde, dorpje Koksijde springen de twee wereldreizigers enthousiast uit het trammeke, vol verwachting wat dit gezellige kustplaatsje allemaal voor een spannends te bieden heeft.

Nog een pinteke dan maar! En ach, doe er als troostvoer nog maar tien van die bitterballekes en een Brussels waffelke bij. Helaas, ook deze zwaar onverantwoorde en zeer ongezonde Belgische lekkernijen (die eigenlijk helemaal niet lekker zijn

Frown
) bieden geen soelaas. De oogjes blijven op standje treurnis en weemoed staan.

En dan ineens, zo aan het einde van de middag, als mijn twee grote vrienden de kilometerslange reis in het overvolle kust-trammeke hebben overleefd en weer te voet naar mijn comfi-plekje in Noord-Europaas grootste jachthaven (als we die Belgen hier tenminste moeten geloven) lopen, dan ineens breekt letterlijk en figuurlijk de zon weer door. De warme zonnestralen wurmen zich een weg door het dikke pakket met witgrijzige wolken en precies op dat moment breekt ook de zon weer door op de gezichten van de Captain and his sailor.

Niet veel later voel ik het tevreden santai saja gevoel weer in mijn kuip en zie ik hoe de twee zich weer in hun favoriete houding op mijn heerlijke kuipbankjes neder vleien . . .

To be continued . . .

Reacties

Reacties

Elise

Tijd voor een dansje crew:
I'm singing in the rain, what a glorieus feeling, I'm happy again.... ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!