Shiva, santai saja

Wat een leven!

Het is 07.00 uur. Ik zit prinsheerlijk in de kuip aan het spiksplinternieuw selfmade kuiptafeltje die nu even als bureautje fungeert. De strakblauwe hemel laat geen enkele oneffenheid zien en de temperatuur is, voor Engelse begrippen waarschijnlijk, nu al tropisch.

De setting waarin ik geplant lijk te zijn zou zo de set van een aflevering van Midsummer Murders kunnen zijn. De typisch Engelse huisjes die flauw omhooglopen in alle vormen en maten aan elkaar geplakt en waarbij de eigenaren niet met elkaar hebben overlegd in welke kleur ze hun huis zullen schilderen voor een ‘strak effect’ zoals we dat in Nederland gewend zijn. Rode daken, groene daken, zwarte en grijze daken. Stiekem ben ik me nerveuzig aan het voorbereiden op een bezoekje van Chief Inspector Barnaby die me zometeen in his lovely English gaat ondervragen over de moord die gisteravond op de kade van de harbour of Ramsgate is gepleegd.

‘Maar mijn naam is haas! Ik weet van niks! Ik ben hier gistermiddag net pas aangekomen en was in een paar pubs te vinden waar ik een Engelse pint heb gedronken en Hot Chili Prawns met krielaardappeltjes heb gegeten. Ik zat midden tussen de acteurs van de serie Coronation Street die net even pauze hadden en naar wie ik, stil genietend, heb zitten kijken en luisteren. Ik ben me van geen kwaad bewust, ik was alleen maar aan het genieten van de heerlijke Engelse sfeer op de terrasjes van de vele gezellige pubs op straat.'

'I’m sorry Chief Inspector Barnaby, i didn’t see and didn’t hear anything last night. I was just overwhelmed by the beauty of this marvelous place called Ramsgate . . .'

Written by the sailor

Reacties

Reacties

Elise

Leuke blog Liek! Geniet maar lekker en laat je niet overrompelen door Miss Marple! Big Kiss

Karin

Haha gewoon de vermoorde onschuld uithangen idd. Enjoy!

Elise

Leuke woordspeling Kaat ;-P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!