Shiva, santai saja

I love the taste of salty water . . .

Ik begin er van plezier spontaan Engels van te praten

Wink
. Gewoon van ubergelukkigheid! Vanaf het moment dat mijn boeg de havenmond van IJmuiden uitgleed voelde ik mij weer thuis. Voelde ik me letterlijk weer als een vis in het water. Ieder polyester vezeltje, iedere stalen cel, ieder houten deeltje, alles en alles aan mij voelt zich happy. De zon verwelkomt mij vrolijk op het moment dat ze mij weer door de golven ziet dansen en begeleid de vrolijke schapewolken langzaam richting het binnenland. Van die schattige rood met zwart gestipte lieveheersbeestjes fladderen dartel door mijn kuip en ook een paar blije zwart-geel gestreepte bijtjes zoemen er lustig op los en dat terwijl er in de verre omtrek toch echt geen bloemetje te vinden is.

Al deinend en kabbelend pruttel ik heerlijk loom over de lage golven, langs het hip dansende Bloemendaal, het mondaine Zandvoort en een uurtje of wat later zie ik aan mijn linkerzijde de pier van Scheveningen alweer opdoemen. Vrolijk zwaaiend naar de kust voel ik ineens wat gekietel op mijn mast. Een vriendenclubje zeemeeuwen stoeit en speelt wat met elkaar. Soms geven ze elkaar een plagerig porretje om dan weer te gillen van plezier.

Ineens zie ik vanuit mijn ooghoeken een zwart bolletje, zo’n glimmend glad bolletje. Het feest op zee is compleet! Mijn grote zwarte vriendje komt speciaal even langzij om me welkom te heten. Om me een warme groet te brengen en een natkletsende high five.

Superrelaxt steek ik de Maasgeul over. In de verste verte geen biggies te zien waarmee ik ook maar enigszins op ramkoers zou kunnen raken, om dan uiteindelijk, na een kleine 12 uurtjes van het zoute zeewater te hebben mogen genieten, mijn strakgelijnde buik aan de wachtsteiger in de buitenhaven van Stellendam te mogen leggen. Life is good at sea!

to be continued . . .

Reacties

Reacties

Mea.kessler@gmail.com

Geweldig, de kop is er af ... England, be ware ...ze komen er aan ... geniet er van liefjes, het wordt een mooie week ... ????????

Lonnie

Hett gaat er toch serieus van komen..... Als ik dit zo lees zijn jullie op de goede weg, oftewel in de goede vaargeul richting Engeland!
God bless you!

Elise

Zilte zotheid! Zou het dit keer dan toch?

Karin

Safe journey! De vooruitzichten zijn goed zeg! ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!