Shiva, santai saja

We gaan naar Engeland, we gaan naar Engeland . . . .

Whaaaaahhhhhh, ken je dat? Dat gevoel van: 'shit nou gaat het geloof ik echt gebeuren.' Met mijn grote mond ben ik er altijd mooi mee weggekomen, met het gewauwel over te harde wind, verkeerde windrichting, regen, storm en al die andere onzin. Maar dit keer gaat dat me niet meer lukken geloof ik, de weergoden lijken ons gunstig gezind dit jaar. Nog even onder voorbehoud ofcourse, want de weersvoorspellingen van het KNMI (en vooral de alarmcodes) blijken lang niet altijd betrouwbaar. Maar vooralsnog lijkt alles erop te wijzen dat het nu dan toch echt staat te gebeuren.

Serieus als ik ben en mijn taak altijd meer dan ernstig nemend, ben ik me natuurlijk al weken aan het bezighouden met het weer. Een meteo-cursus laat ik graag aan mijn maatje over, maar inmiddels heb ik toch echt wel heel veel kennis van het weer door het grote scala aan supersonische weer-apps die ik dagelijks toch wel meerdere keren per dag raadpleeg en waarmee ik jullie met de inhoud en betrouwbaarheid van deze gratis versies verder niet zal vermoeien. Als ik mijn weer-apps echter moet geloven staan nu dan toch echt alle seinen op groen!

Het is op zich al zeer bijzonder dat mijn weervrienden nu al kunnen voorspellen dat het volgende week woensdag, de dag die we nu hebben geprikt om Shiva’s boeg richting Dover te gooien, 21 graden wordt, de windrichting draait van oost naar zuidoost (ultiem voor een tochtje westwaarts), en dan ook nog te kunnen voorspellen dat de windkracht zo rond de 6 tot 8 knopen (windkracht 1/2, eigenlijk een beetje te soft windje maar alla we doen het ermee) zal zijn.

We gaan het beleven! We gaan naar Engeland, we gaan naar Engeland . . .

Just jump aboard and sail away with us

Cool

Written bij the sailor of Shiva

Reacties

Reacties

Elise

Straks lekker aan boord snoeihard "Albatros" luisteren van Fleetwood mac

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!