Shiva, santai saja

Shiva goes Brexit!

Het is weer zover! Mijn bemanning is zich weer aan het klaar maken voor hun jaarlijkse mini-wereldreis. De laatste voorbereidingen worden getroffen, denk bijvoorbeeld aan een waar home-made-super-professioneel-onbreekbaar-hoogkwalitatief-opklapbaar-ingenieus uitgedacht-hardhouten kuiptafeltje, die helaas nog niet helemaal ‘breek-proef’ gemonteerd kan worden, maar ach, dat zal vast allemaal nog wel goedkomen.

Verder ben ik er eerlijk gezegd wel klaar voor. Na 5 jaar trainen en oefenen wil ik die boeg nou eindelijk wel eens richting het Westen gooien. M'n buikie eens een keer echt in een hoogbeleefde Brexit haven willen leggen. Eindelijk eens gaan meemaken hoe echte British Fish & Chips de smaakpapillen van mijn kiel gaan beroeren.

Ik heb het wel te doen hoor met die 2 grappige zeebonken bij mij aan boord. Aan wie ze ook vertellen wat hun plannen zijn, van iedereen, niemand uitgezonderd, krijgen ze zo’n smalende blik van: ‘ja ja tuurlijk, Engeland, huh-huh dat hebben we vaker gehoord. Waren jullie laatst niet op Terschelling uitgekomen toen jullie ‘de grote oversteek’ wilden maken?’ Ik zie de gepijnigde blikken in de ogen van deze 2 zeekanjers dan heus wel en ook zie ik hun hoofdjes dan bijna beschaamd naar beneden vallen. Dat zijn de momenten dat ik echt met ze te doen heb.

Zaterdagochtend 16 juli gaan mijn trossen los, zo lijkt het plan. Etappe 1, as always, de startetappe via het IJ richting CS Amsterdam om zo het Noordzeekanaal af te varen op weg naar open zee. Op weg naar het grote water bij IJmuiden, want daar in IJmuiden, daar gaat mijn echte mini-wereldreis beginnen. 23 dagen en 23 etappes zal ik de Noordzee weer gaan bevaren.

Wish me luck lieve lezers en schroom niet om mij en mijn bemanning af en toe even toe te juichen! Hou je niet in en moedig mij en mijn dappere bemanning aan daar waar je kunt! We hebben jullie support hard nodig! Stel je toch eens voor dat we dit keer dan toch echt wel ‘OVERSEAS’ gaan. . .

Happy sailing greetz

Shiva

Reacties

Reacties

Lonnie

Superrrrrrr! Dat gaat je zeker lukken Shiva, aan jou zal het niet liggen :) ... Hoogstens die verdraaid wind. Succes en zet hem op. Ik "stap" aan boord en vaar mee...

Martijn en Elise

Heel veel plezier de komende weken lieve vrienden!
Je hebt een enthousiaste crew Shiva! Nu die 'gnoeste' zee nog oversteken en je kunt aan de fish n chips!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!