Shiva, santai saja

I'm ready for take of . . .

Monnickendam

Daar liggen ze dan. In hun o zo vertrouwde pose. Captain Jut en sailor Jul. Languit op de teakhouten banken van mijn, net helemaal spik en span gepoetste kuip. Met hun luie konten op de navy-blauwe kussens. Hun ruggen zorgvuldig neder gevleid in de witte dikzak-grote plof-kussens. Het heeft eerlijk gezegd niets weg van een zeilboot, mijn kuip ziet er eerder uit als een cosy hoekje op het steiger-houten terras van een of andere hippe strandtent.

Ze wisten niet hoe snel ze de bomvol gepropte Jumbo-tassen weggestouwd moesten krijgen in de veel te kleine kastjes van mijn kombuis. Koffertje volgepakt met korte broeken, hemdjes en slippertjes. Het belooft fantastisch Hemelvaart-weer te worden. Jippie! Eindelijk!

Smile

As always heeft sailor Jul de route voor de aankomende dagen alweer uitgestippeld. Het is haar favoriete bezigheid, daarvoor ken ik haar na 5 jaar inmiddels goed genoeg

Wink
. Plannen, plannen, plannen. Of de plannen nou daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden of niet, dat maakt haar volgens mij echt werkelijk geen zier uit. Maar goed, mijn eerste zeiltrip van dit jaar gaat bijna beginnen!

Voor morgen staat de langste van de vier etappes op de planning. Mijn boeg wordt richting het Noorden gegooid. En als alles dan mee zit, windkrachtje 4 zou fijn zijn, oostenwind zou nog fijner zijn, en als de sluizen bij Enkhuizen ons dan ook nog gunstig gezind gaan zijn, dan is die eerste etappe ‘appeltje-eitje’.Dan lig ik morgen weer lekker met mijn kontje voor ‘De Dolle Dries’

Undecided
of heette dat gave eettentje nou ‘De Dikke Bries’ haha? Dat pittoreske haventje in Den Oever, daar waar ik vorig jaar nog een weekje gelogeerd heb in verband met mijn kaduuke versnellingsbak. Die crew van mij gaat daar vast en zeker weer van die veel te lekkere vette-vingers-spareribs smullen. Gewoon omdat ze de traditie niet mogen doorbreken natuurlijk
Laughing
.

Ik ben er helemaal klaar voor! Na ruim een halfjaar stil gelegen te hebben op mijn vertrouwde stekkie, naast mijn buurvriend Lady Joy en mijn toffe overbuurvriend De Brandaen, vind ik het wel weer lekker om mijn zeilen te strekken. Om mijn boeg weer even te laten wiegelen en mijn roer weer te laten dansen op de muziek van het IJselmeerse water.

I’m ready for take off. . .lets do some sailing

Cool

Texel here we come. . .

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!