Shiva, santai saja

in de startblokken. . . .

Stilletjes lig ik totally relaxed in mijn box. Mast in de wind, boeg in de zon, wat wil een boot als ik nog meer? Het is nog rustig op de steiger, op mijn buurboten wordt een beetje geklust maar echt uitvaren zie ik ze nog niet. Mijn crew heb ik dit seizoen al wel een paar keer aan boord gehad. Ze hebben zelfs al aan boord geslapen. Met een grijns op mijn boeg zag ik ze het eerste weekend, ergens in april, aan komen lopen met een dik pakket onder hun arm

Wink
. Wat? Een electrische deken? De bikkels
Tongue Out
!

Ik heb alweer heerlijk van het Markermeerse water genoten. Mijn vorig seizoen gescheurde fok is inmiddels extra verstevigd met een zonwerende bies, mijn grootzeil is ook weer uitgetest, de piepjes en de kraakjes in mijn stuurwiel zijn geolied, mijn dieseltank is nokvol, afijn ik ben er wel klaar voor. Klaar voor mijn eerste trip van dit seizoen. 12 dagen mag ik weer van de vrijheid genieten, van het water waar ik zo van hou. Ik ben gemaakt om het water op te gaan, ik ben gemaakt om mijn boeg in de golven te gooien. Eindelijk mag ik weer! Zin in! Heel veel zin in!

Morgen arriveert mijn bemanning en hopelijk gooien ze de trossen ook gelijk los. Waar mijn boeg naar toe gedraaid wordt zal, zoals altijd, nog wel een verrassing blijven. I don't mind, het maakt me niet uit. Of we nou in de haven van Oude Schild op Texel terecht komen, op Vlieland, in de IJmuider haven blijven liggen, of bij IJmuiden linksaf slaan richting Belgie. IJselmeer of Noordzee, ik ga daar waar de wind me naar toe waait. . .

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!