Shiva, santai saja

Hotseklotsend over de woelige baren. . .

Hotsend en klotsend banen we ons een weg van Stellendam naar Ijmuiden. Het waait jammer genoeg amper en de weinige wind die we hebben komt pal van achteren. Met andere woorden, onze zeilen klapperen en kletteren van links naar rechts en van rechts naar links. De golven daarentegen zijn veel hoger dan je verwacht bij zo’n matige wind, daarbij komen ze ook nog eens van opzij. Afijn, alle ingredienten voor een hotseklotsend tochtje van maar liefst 50 mijl. Met een vaartje van ongeveer 4,5 mijl per uur hoef ik je niet voor te rekenen hoe lang wij vandaag mogen genieten van dit ‘heerlijke’ zeiltripje.

De beloofde zonneschijn laat het, sinds twee weken, een beetje afweten vandaag. Een grijzig mistige lucht zorgt ervoor dat we daardoor dit keergeen spectaculair uitzicht hebben op het Kurhaus en de Nederlandse stranden. Ook de bruinvissen en zeehonden laten hun snuitjes vandaag jammer genoeg niet aan ons zien.

We are just Only the lonely @ Sea . . .

Enky

Heheheheee...bij dit zeilweer is het uitermate lekker om eens een nieuwe haring met uitjes en goed opgeklopte slagroom tot je te nemen ! Hotseklots het er lekker oplos !!! Doegie...

Moniek Geerts

Al lezend voel ik me, vanuit het landelijke binnenland, helemaal op zee! Mooie schrijfstijl, ga door, zou ik zeggen! moniek