Shiva, santai saja

Hier aan de kust, de Zeeuwse kust. . .

. . . waar de mensen onbewust zin in mosselfeesten krijgen en van eten slechts nog zwijgen, als ze zat zijn en voldaan, dan weer rustig slapen gaan. . .

In tegenstelling tot de dag ervoor, vandaag een mini-zuchtje wind, zelfs soms windstil. Een verlaten zee, zo heel af en toe, in de verte zie je een andere zeilboot. De deining daarentegen is enorm, waggel de waggel de waggel.

. . . waar eenieder onbewust in het Duits wordt aangesproken, waar de ketting is gebroken en alle schepen zijn verbrand, maar er is niets aan de hand . . .

Als we de punt bij Walcheren voorbij zijn komen grote 'dikzakken' van vrachtschepen ons van links en rechts tegemoet, een soort Eurogeul in het klein. We halen even diep adem en steken over.

.. . waar de zomer onbewust met een rotgang wordt genoten en waar wild en overdroten iedereen zijn gang kan gaan, tot men zat is en voldaan. . .

Op de motor varen we langs die verlaten Zeeuwse kust, langs Schouwen Duiveland, langs Goeree, langs Walcheren en dan, eindelijk, na bijna 11 uur varen lopen we de jachthaven van Breskens binnen.

. . . waar de liefde van de lust steeds maar weer zal gaan verliezen omdat ze nooit kan kiezen, tussen goed en niet zo kwaad, maar dat is zoals het gaat . . .

Met dank aan Blof

Henk Jan Smits

Ik denk dat je toch iets met je zangtalent moet gaan doen Liek!

Zangtalent Liek

Ga ik doen Henk Jan ????

Enky

adoeh dese, teks gejat !!!?