Shiva, santai saja

Dikke deining op zee

Wauwwwww, wat heftig was dat! Dik schuimende golven, dikke deining, en dikke wind.

Op weg naar mijn 'moederland'. Nadat mijn bemanning had besloten om de Roompot maar uit het reisplan te schrappen omdat ik daar niet zonder kleerscheuren onder de brug door zou kunnen komen, kwam mijn kapitein met het sublieme idee om mij, voor een dagje, weer eens terug te brengen naar mijn 'moederland': Hellevoetsluis. Gaaf!

Verbazingwekkend hoe snel ik, als achterste en meest ingebouwde boot, toch rond half elf de Scheveningse haven uit kon varen. Hemel wat een deining! Al hobbelend en rollend maak ik mn eerste mijltjes. Met een schuin oog hield ik mijn twee bemanningsleden goed in de gaten. Worden ze al groen? Trekken ze al wit weg? Hangen ze al over de reling? Nee, niks van dat alles, ik geloof niet dat ze er last van hebben. Mooi zo, laat de wind dan maar komen.

10 knopen. . . , 12 knopen. . ., 15 knopen. . ., 17 knopen. . ., 20 knopen. . ., 23 knopen. . ., huh 25 knopen? 'Hee Paul, reef mn fok eens even anders happen jullie zometeen zeewater!' Met een klein fok en windkracht 5-6 suis ik de Eurogeul over. Dikke mammoettanker van rechts, dikke mammoettanker van links en oversteken maar

Frown
.

Als beloning voor mijn voortreffelijke werk op zee, vaar ik 8 uur later de schitterende haven van Hellevoetsluis in, een warm welkom voor mij in Cape Helius. Met dit felschijnende zonnetje en dit heerlijke temperatuurtje in deze vrolijke haven, temidden van allemaal 'patjepeejer-motorjachten' lijkt het net alsof we ergens midden in de Carieb liggen na te genieten van een superspannende dag op zee. . .

Cool

Reacties

Reacties

Noor

Hey Shiva,

Wat een mooie berichten schrijft die sailor Liek ;-)
Gezellig dat we even een borrel mochten drinken aan boord zaterdag in Scheveningen. Wens jouw bemanning nog een heel fijne vakantie toe!

Groetjes, Noor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!