Shiva, santai saja

Dubbeldik in Scheveningen. . .

Een opvallende eigenschap van 'zeilbootliefhebbers' is dat zij de onbedwingbare dwang voelen om een andere 'zeilbootliefhebber' te vertellen wat goed is, wat anders kan, waar je op moet letten, waar je bang van moet worden of voor moet zijn. Normaal gesproken kan een van mijn bemanningsleden (ik noem verder geen namen

Wink
) daar heel slecht tegen, maar gisteravond was mijn bemanning maar wat blij met de tip die zij van mijn voorbuurman kregen.

Na een lekkere rustige dag op zee, de kust afdalend van IJmuiden via Zandvoort, Bloemendaal, Noordwijk en Castricum, midden op de middag in Scheveningen aangekomen. Een van de tips van een 'zeilbootliefhebber' die mijn bemanning in de haven van IJmuiden was tegengekomen, was dat we moesten proberen op tijd in Scheveningen aan te komen in verband met het Vuurwerkfestival. De haven zou over- en overvol liggen dit weekend. Goeie tip! Thanks! Afijn, midden op de middag dus, vaar ik de haven van Scheveningen binnen. Lijkt rustig. Hoezo drukte? De havenmeesters wijzen ons een plekje aan waar we kunnen liggen. Prachtig plekje langzij. Relaxt!

Paul en Liek besluiten om nog even wat proviand in te slaan (ik begrijp nog steeds niet waarom want ik kan de huidige proviandvoorraad nog niet eens bergen, laat staan als mijn kastjes nog voller gepropt worden. . . ). Terwijl ze weg zijn zie ik de ene boot na de andere boot de haven binnenvaren. 1, 2, 3, 4, 5, huh 7 rijen dik opzij? Huh, 7 rijen dik van voren?

Frown
hoe kom ik hier ooit nog weg morgenochtend? En Paul en Liek willen nog wel vroeg weg morgenochtend omdat ze naar de Roompot willen (ruim 40 mijl).

Trouwens die Roompot is geen goed idee volgens mij. Mijn mast is namelijk hoger dan de brug die we bij de Roompotsluizen door moeten. Ben benieuwd of mijn kapitein daar rekening mee heeft gehouden. Ik heb zo'n flauw vermoeden van niet.

Ah, daar zie ik ze alweer aankomen, allebei met in iedere hand een tas vol boodschappen

Yell
. Zoals gewoonlijk raakt Paul aan de praat met, nu, zijn voorbuurman. 'Waren jullie van plan om morgenochtend vroeg weg te gaan?' vraagt de voorbuurman heel onschuldig. ' Uhhh ja, eerlijk gezegd wel ja' antwoord Paul. 'Leuke uitdaging met 30 boten voor en naast je' zegt de voorbuurman vriendelijk. 'Waar naar toe dan?' vraagt de voorbuurman weer. 'Naar de Roompot' antwoord Paul enthousiast. ' Naar de Roompot?' vraagt de voorbuurman, 'maar hoe lang is je mast dan?' . 'uhhhhhhhh, dat weet ik eigenlijk niet' mompelt Paul onzeker. 'De mijne is 19 meter en dat past net' zegt de voorbuurman triomfantelijk, 'veel plezier' roept hij er nog even achteraan.

'Check google op hoogte brug bij Roompotsluizen, nu!' gilt Liek overspannen.'Check bij Jan (vorige eigenaar) lengte van de mast, nu!' krijst Liek nog overspannener. Ik hoef jullie de resultaten van de checks vast niet te vertellen. . .

Wink

Dat ik morgen niet door de Roompotsluizen hoef is een ding wat zeker is, waar ik morgen wel zal aankomen is de vraag. . .

Reacties

Reacties

Hedwig

Whahahahaha stelletje heerlijke vakantiegenietende mutsen :-). Hoe hoog is die mast nou? x

Enky

ach Paulke, gij hebt morge ochtend toch wel ff tied om die mast op moat te zoagen !!!!! Plak ge hem na de roompot er gewoanig weer op !!!! Sloapze he !
Houwdoe he........foutje bedankt !!!! Suc6 !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!