Shiva, santai saja

Let's go sailing. . . . .

Het is weer zover! Ik mag eindelijk weer eens voor langere tijd de woelige baren op. Alhoewel. . . woelig hoeft het van mij niet te worden hoor. Ik heb eerlijk gezegd veel meer zin in een heerlijke, zonovergoten en relaxte zeilreis.

Captain Paul heeft er alles aan gedaan om mij voor deze zeilreis zo comfortabel mogelijk uit te rusten. Voor zijn sailor Liekie heeft hij een miniscuul flatscreenteeveetje geinstalleerd. Maar veel belangrijker heb ik nu eindelijk een heus reddingsvlot aan boord. Ik weet natuurlijk wel dat ze dit vlot nooit nodig gaan hebben, maar voor hun gevoel van veiligheid snap ik heel goed dat ze er toch een aangeschaft hebben. Verder is mijn stuurautomaat gerepareerd en die doet het weer fantastisch. Captain Paul kan mij nu zelfs vanuit de kajuit besturen. . . . is het niet fantastisch? En als klap op de vuurpijl ben ik nu ook uitgerust met een prachtig navigatiesysteem. Iedere milimeter van de zee is er op te zien. Verdwalen kan nu echt niet meer.

De afgelopen weken heb ik natuurlijk wel wat meegeluisterd terwijl de Captain en zijn crew bezig waren met de route voor dit jaar. Het lijkt erop dat ze me nu echt de Noordzee op willen sturen. Ik denk dat het een prachtige reis gaat worden. Morgen gaan de trossen voor het eerst los richting Enkhuizen of Andijk. Om vandaaruit richting Den Helder of Den Oever te zeilen. En daarna gaat het echte werk beginnen, de Noordzee op: IJmuiden, Scheveningen, Burghsluis, Vlissingen, Blankenberge, Oostende, Nieuwpoort, Duinkerke, en als het even meezit misschien echt naar Calais of Boulogne sur Mer. We zullen zien.

Ik heb er zin in! Heel veel zin in! Ik hoop jullie weer regelmatig te ontmoeten op mijn site, van harte welkom in ieder geval. En jullie weten het, ik vind het fantastisch om af en toe eens een leuke reactie van jullie terug te lezen, dus wie weet tot ' lezens' . . . . .

Shiva Ahoy!

Cool

Reacties

Reacties

Martin en Christine

Vanaf hier wensen wij jullie een behouden vaart! Geniet ervan en wij hopen dat jullie lekker weer hebben....

Irma

Superveel plezier met heel veel mooi weer. Hoop vaak een verslag te kunnen lezen!

Martijn en Elise

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrr!
Jullie hebben het verdiend!

?liek?

????leuk om jullie reacties te lezen! Thanxxxxx

yvette

Heel veel plezier en geniet van jullie nieuw avontuur
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!