Shiva, santai saja

Kick off Sailing Season 2012

Het zeilseizoen is begonnen! Afgelopen maandag hebben we met oranjebitter en de rood-wit-blauwe kleuren het zeilseizoen 2012 officieel ingeluid. Koninginnedag is natuurlijk ook een fantastische dag om zo'n heuglijk feit te vieren! Ultieme zeilomstandigheden: strakblauwe hemel, 20 graden, windkracht 4. Nadat de gastbemanning was ingescheept (Timo & Karin) via de Gouwzee eindelijk het ruime sop van het Markermeer weer gekozen. Heerlijk. Hoog aan de wind richting Lelystad, schuiner en schuiner. De gastbemanning deed het fantastisch! Geen zeezieke gezichten, geen angstogen, ook niet toen de windmeter richting de 20 knopen schoot! Top! Karin heeft het zelfs gepresteerd om een heerlijke lunch in de kajuit te bereiden terwijl we schuin door het water sneden. Met een vrolijk en lachend gezicht serveerde ze ons vol trots de culinaire lunch. Een dag met een gouden randje! Geleerd van vorig seizoen: zorg dat je het ten alle tijde warm kan hebben, hoe koud het buiten ook is. Bepakt en bezakt met een spiksplinternieuw dekbed warmtegraad 3, nieuwe kussens en fris gewassen dekbedovertrek hebben we inmiddels ook ons heerlijke bedje op Shiva ingeluid. In de kajuit een mini-verwarming geinstalleerd zodat we het ook tijdens onze relaxavondjes bij koud weer lekker behaaglijk een boekje kunnen lezen zonder frozen fingers ; ). Vanmorgen vol goede moed richting Monnickendam getogen. De gribs gaven goed weer aan, wk 4 met windvlagen tot max 12 knopen. Temp 10 graden (unbelievable in mei) en licht bewolkt. Die lichte bewolking klopt inderdaad, maar de gevoelstemp voelt als -5 ; ) en de windvlagen lopen op tot 20 knopen. Deze twee laatste zaken bij elkaar opgeteld zorgen ervoor dat we er toch voor kiezen om de trossen te laten voor wat ze zijn. Gewoon ff lekker relaxen met de verwarming aan in de kajuit en dat zeiltochtje komt volgende keer wel weer! Het leven is om van te genieten, niet om kou te kleumen niewaar? Let's enjoy life!

lonnie

Heee bootsjongen en bootsvrouw, wat een gezelligheid op jullie schip! Ik wens jullie een goede vaart in de "zomer" van 2012! Dat jullie maar veel mogen varen over de varen. Liefs en knuffel van Lonnie, en natuurlijk Stef! Xxx

Shiva's Crew

Thanks liefjes!!!!! Kom maar snel een keer met ons meegenieten!

Xxx

Groet'n uut Klarenbeek

Wat een toffe Koninginnedag hadden jullie!!!
Vandaag natuurlijk ultiem genieten van de miniverwarming...heb je um niet voor nix geplaatst. We komen gauw wijntjes slobberen!

Lonnie

Ahoi! dat is heel lief van jullie, dat aanbod slaan we niet af !! liefs xxx