Shiva, santai saja

Een fantastische zeildag. . . . . . als afsluiting van de toer!

Het weer was ons de laatste week van onze vakantie niet echt gunstig gezind, veel regen, veel wolken maar vooral erg harde wind waardoor we toch wel veel in havens hebben moeten stil liggen. Nou is relaxen natuurlijk heerlijk! Boeken lezen, spelletjes Kolonisten van Catan spelen, wijntjes en biertjes drinken, mosselen eten, spareribs eten, friends & family ontvangen, superleuk allemaal. Maar eerlijk is eerlijk, als het alsmaar regent, je iedere keer als je de boot uitloopt door- en doornat wordt, word zelfs ik toch wel een beetj saggerijnig. . . .

Maar gisteren was het in 1 woord superfantastisch! Weliswaar geen zon en veel bewolking, maar de wind was subliem. De koers die we moesten zeilen om van Hoorn naar Monnickendam te komen was helemaal goed. Ruim 5 uur hebben we ongelooflijk lekker kunnen zeilen, zeilpakken an, rubberlaarzen an, maar dat deerde ons in het geheel niet. Jammer! Een uurtje voordat we de haven van Monnickendam in zicht hadden begon het te miezeren, blehhhhhhhhh alsnog zeilen nat, alsnog als verzopen katten aankomen

Frown
. . . . .

Het mocht de pret niet drukken, Martijn, Elise, Myrna en Mariska hebben, samen met ons, deze heerlijke 3 weken in stijl afgesloten. Met dank aan allen die met stokbrood, bier, taart, sausjes, kaas, worst en al wat er nog meer in koeltassen zat en die ik hier ben vergeten te noemen. En ja echt waar, op onze laatste vakantie-avond op de Shiva hebben we tot 12 uur 's avonds buiten kunnen zitten, met de windlichtjes aan en een wijntje erbij, wat wil een mens nog meer. . . . .

Cool

Happy greetzzzz