Shiva, santai saja

Storm en regen. . . . .

Zomer in Nederland! Storm en regen! Hoge golven op het IJsselmeer. . . .

Wat kan het hier waaien, regenen en stormen zeg. Ongelooflijk! gisterochtend zijn we, nadat we de gripfiles goed hadden bestudeerd, om half 9 de haven van Den Oever uitgevaren om op tijd het IJsselmeer overgestoken te hebben richting Stavoren. Tot 12 uur zou het qua windkracht nog goed te doen zijn, maar na 12 uur zou er een stormachtige wind op komen zetten. De gripfiles hadden gelijk!

Donkergrijze lucht boven het meer, plensbuien, en verder geen zeilboot te bekennen op het water. All alone zijn we van Den Oever naar Stavoren gezeild. Gelukkig maar een kort tochtje van 12 mijl en binnen 2,5 uur voeren we, weliswaar drijfnat, door en door koud en volledig verwaaid, de ons toegewezen box in, in de buitenhaven van Stavoren. We hebben het weer gered! Het laatste uurtje van onze tocht liep de windkracht toch al wel op richting de windkracht 5, de golven werden alsmaar hogen en de eerste schuimkoppen dienden zich al aan. Effe uitpuffen dan maar.

Rond een uur of twee begint zelfs de zon te schijnen! Lekker even shoppen in Stavoren dan maar. Liek heeft, zoals zo vaak, weer een enorme kooplust opgewekt en wil het liefst heel Stavoren opkopen. Jammerrrrrrrr. . . . . . er is niet eens een bakkertje te vinden in Stavoren. Geen suukerbollen, friese oranjekoeken or whatsoever. . . . alleen wel een lekkere fles Stavers Bitter kunnen scoren. Zullen we nog even achter het terrasglas van het Strandpaviljoen de Potvis gaan zitten om een beetje warm te worden en bruin te worden? Good idea!

Vanaf 6 uur steekt de wind weer op en waait het als een dolle, met regenbuien en windvlagen erbij. De hele nacht hebben we zwabberend en klotsend doorgebracht (alsof je in een wasmachine met de was mee gedraaid wordt). We hebben er beiden geen minuut minder om geslapen. . . . . . . . .

Elise

Dit is net als het leven! Lekker bruisend en verveelt nooit toch?

lonnie

Wat een stormachtige vakantie hebben jullie zeg!!! Alle zeilen bijzetten dus!! have fun nog!!

Liefs Lonnie x

Mamsie

Ahoi Shiva !!!

Zet je alweer koers naar je thuishaven?
De vakantie is haast ten einde, breng je je bemanning weer veilig thuis?

Wij wensen je dan een behouden vaart en een veilige
thuiskomst!!!