Shiva, santai saja

En toen was er . . . . . Andijk

Zomerse temperaturen, eindelijk! Jammer genoeg niet met diezelfde blauwe lucht als gisteren, maar het mag de pret niet drukken. Met de motor en de fok als ondersteuning gaat de tocht vandaag verder en steken we het Ijsselmeer over naar de Westfriese kant van het meer. Andijk is de bestemming. Een miniscuul plaatsje waar we eigenlijk alleen heen gaan omdat Paul bij hoog en bij laag beweert dat daar bij die haven zo’n leuk en lekker restaurantje zit.

Oeps, de buienradar laat zien dat het aardig aan het regenen is in Nederland. En oepsie, ook nog eens een onweersbui onderweg naar ons. Wegwezen hier. Middenop het Ijsselmeer zet stuurman Liekie de motor nog een tandje bij en wordt het fok weer ingehaald zodat we een rechte koers richting de haven van Andijk kunnen zetten. Om kwart voor een varen we de haven binnen. Het lijkt wel of de haven midden in de natuur ligt. Geen dorpjes of zoiets te bekennen, alleen een haven met een havengebouw. Wat een rust heerst hier.

Vanuit de kuip kijken we uit op een dijkje vol met ganzen, eenden, fuuten, meeuwen en ja met geiten en bokken. Wat een leuk schouwspel, zo leuk om naar te kijken.

Vandaag doen we het lekker rustig an, haha, zoals alle dagen eigenlijk. Boekje erbij, biertje erbij, wijntje erbij, chippie erbij. Hoe bedoel je leeg-hoofd? Hoe heet ik eigenlijk, waar woon ik, wie ben ik? ; ) ; ) ; ) ………..

lonnie

Wat een fantastisch leven hebben jullie! ! Hopelijk is het nu ook nog droog in Andijk. Want hier stortregend het. :( Onze lieve heer heeft een slechte loodgieter, de lekkage is enorm. Viel spass!! Liefs lonnie.