Shiva, santai saja

Zonnig Stavoren. . .

Wat een heerlijke zeildag! Mooi weertje, lekker windje, vooral het eerste uurtje. Ik zeil met zowel het fok als het grootzeil lekker schuin door het water. Windkracht 3 misschien. Jammer dat het na een uurtje wat minder hard gaat waaien. Ik vind het echt het heerlijkst om met windkracht 4 door het water te snijden. Paul en Liek genieten zichtbaar in de kuip. Liek heeft zelfs haar bikini aangetrokken. He jammer, daar voor me zie ik de haven van Stavoren al in zicht, dat betekent dat we het zeilen er voor vandaag alweer op hebben zitten. Zou best nog een eindje verder willen, maar m’n bemanning houdt het voor gezien vandaag. . . . . .

Nog geen uurtje later lig ik als een prins in de marina van Stavoren. Inmiddels heeft Paul de hangmat van Liek alweer tussen m’n stagen vastgemaakt en ligt ze heerlijk met een boekje te bungelen. Hee waar is Paul gebleven? Zie ik dat nou goed? Zit ie bij de buren? Wanneer heeft hij deze mensen tot zijn vrienden gebombardeerd? Gloof dat hij het daar wel naar z’n zin heeft, zie hem met een blikje Heineken en een sigaar tussen z’n lippen. En wat zie ik nou? Gaat Liekie haar hangmatuurtje ook afbreken om bij de buren een wijntje te drinken? Ze nemen het er wel van die twee. . . . . en ik lig hier maar in m’n eentje.

Eindelijk eens een echte zwoele zomeravond, de windlichtjes in de kuip gaan aan, de bemanning, fris gedoucht, zit te genieten van de prachtige zonsondergang, en ik, ik vermaak me prima, van mij mag deze tour nog wel even duren. . . . .

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!