Shiva, santai saja

Het Texelse bonte leven

Het lijkt wel herfst! Donkere wolken trekken over en de wind waait vol in onze smoel als we ons hoofd buiten de kajuit steken! Geen punt want we zijn er op voorbereid! Liek komt na het douchen 'thuis' met heerlijk harde bolletjes. Op ons gemakje genieten we van een late breakfast! Rond 12 uur is het tijd voor een cultureel uitstapje. Bij landgoed de bonte bever, het bonte leven or whatever kunnen we zien hoe papier wordt geschept en brood gebakken . Ook ontbreekt een workshop kaarsen- en zeepjes maken niet. Gemiddelde leeftijd voor deze 12 ambachten 13 ongelukken is 5 jaar zeg maar! Het enige ambacht waar je als volwassene uit kunt leven, de distilleerderij, is dicht! Rest ons niets meer dan schaapjes kijken en aan de gevulde koek met slagroom. De kapitein is wat sloerterig in de rakkert. Paul duikt dus zijn mandje in om bij te slapen. Als ons creditcard limiet in Den Burg bereikt is om een uur of 5 houden we hem weer gezelschap. In de planning een lekkere hap bij Paal 21 en we hebben er weer een lekker dagje opzitten! Written by Elise