Shiva, santai saja

A real Ducth Rainy Day in July. . .

Zo de vakantie is begonnen!! Op z'n Hollands wel te verstaan!

Kan me niet heugen dat de vakantie ooit

Cool
Frown
Undecided
Yell
met zulk mooi weer begonnen is. . . Wat een waterpret, wat een heerlijkheid, al die nattigheid, die glijpartijen op de steiger en op het dek. Wat gaaf om zo avontuurlijk al glibberend en glijend met behulp van het, speciaal voor Liek getimmerd, trapje op de voorpunt van de boot te klimmen. Nog een wonder dat ze niet al menig keer in het water gedonderd is
Surprised

En dan die temperatuur, daar droom je toch van als je zomervakantie, na welgeteld 2 maanden hard ploeteren, dan eindelijk begonnen is? Fantastisch gewoon, gloof dat we net 12,5 graden op de temperatuurmeter in de auto gelezen hebben, tenminste als ik het goed gelezen heb hoor, kan ook goed zijn dat er nog minder op de meter te lezen was

Tongue out

Maar niet getreurd, vakantie is vakantie. Niet mopperen, niet zeuren. We zitten hier, lekker warm, mede dankzij de fantastische technische hulp van ons aller Jan, met een razende verwarming die het boeltje hier in de kajuit op een zeer aangename temperatuur houdt. Verder klagen we al helemaal niet omdat we net terug zijn van een heerlijk middagje Sauna Ridderorde in Santpoort. Zalig! Kruidenbadje, kruidensaunaatje, stoombadje, Indonesische bedjes om op te rusten, lekkere clubsandwich in onze mik en een zeer verantwoorde en gezonde yoghurtsmoothie erbij. Life is good!

Paul heeft de 'gripfiles' (de gedownloade wind-en weerkaarten) er nog eens bij gepakt en vanacht trekt het natte zootje het land uit en wordt het dan eindelijk droog, de wind gaat wat liggen en in het zuiden van het land gaat zelfs een voorzichtig zonnetje schijnen (zeggen ze. . . ). Wij gaan morgen lekker op pad. Regenpakken an, de Koningin in de vlaggemast, zeilen gehesen. Enkhuizen here we come. . . . . .

Written by Liek