Shiva, santai saja

Effe lekker lui liggen in de haven. . .

Stevig vast aan de lijnen, met de neus van de boot aan de steiger (niet handig met afstappen overigens!) heerlijk even lui liggen. Paul en Liek ruimen wat op en relaxen wat in de kuip om bij te komen van de afgelopen drie dagen.

Gisteren, aan het eind van de middag, kregen we bezoek van Mea en Jan, die in Purmerend wonen, nog geen 10 kilometer van Monnickendam. Paul en Liek zijn uitgenodigd voor een BBQtje bij hen. Terwijl Paul de gasten een rondleiding geeft ruiken we ineens een brandlucht. Nee he? Wat is dat? Ik vlieg toch niet in de fik? Blijkt er een draadje in de acculader doorgefikt te zijn. God knows hoe dat kan. Afijn, Jan met zijn technische kennis met Paul ernaast, checkt wat er aan de hand is. Geen idee! Schroef het ding maar van de wand, dan neem ik m wel mee naar mn werk, zegt Jan doodleuk. Boehoe, leuk klusje voor morgen.

En zo het geschiedde, na een rustige ochtend waarin Paul wat keutelt met technische klusjes, geeft Liek mij een heftige schoonmaaktbeurt. Rond twee uur staan Jan en Mea alweer gezellig in de boot. Jan met zn werkkleren aan, kom op we gaan kijken wat er met die acculader is. Afijn, gerommel en geschroef, ook nog aan de verwarming (die het jammer genoeg nog niet doet), vertrekken Jan en Mea rond vieren weer richting huis. Jan bepakt met een pompje van de verwarming (die hij thuis gaat checken) en een 10 kilo zware acculader die met veel pijn en moeite uit de boot is geschroeft, richting huis.

Liek en Paul genieten nog even van het laatste uurtje zon (die rond 5 uur eindelijk achter de wolken vandaan piept) en dan zit het erop. Ik lig weer in mn eentje in mijn nieuwe thuishaven. Poeh het is wel even wennen hoor, na 20 jaar in het 'Rotterdamse' gelegen te hebben, nu ineens tussen al die bijdehandte 'Amsterdammers' . Maar geloof dat ik het hier wel naar mn zin ga krijgen. Even een paar dagen zonder bemanning is ook wel lekker. Vrijdag is het weer zover, dan is het over met de rust, ik geniet er nu maar even van. . . .

Happy greetzzz

Shiva

Reacties

Reacties

Martijn&Elise

Nu pas jullie avontuur gelezen! Wat spannend en leuk tegelijk! Blij dat jullie veilig zijn aangekomen.
Op naar het volgende avontuur!
Dikke kus van ons!

Mam

Mijn "bubelbadje"" heeft "Siev"maar wat lekker gevonden en heeft P&L veilig door Hollandse wateren geloodst,goedzo Siev !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!