Shiva, santai saja

Voorbereidingen voor de overtocht. . . .

Woensdagavond 1 juni rond 21 uur arriveerden m'n eerste bemanningsleden: Paul en Liek. Samen met oud-eigenaar Jan en zijn vrouw Irene kwamen ze aangelopen. Jan en Irene hadden nog wat mallen voor kuipoverkappingkjes gevonden die ze ons nog wilden geven, en natuurlijk wilden ze afscheid nemen van het schip dat hen ruim 20 jaar veel plezier had verschaft.

Rond tienen kwam mijn laatste bemanningslid Yvette aan, met haar nieuwe vriendin Carla, die in Rotterdam woont en voor wie het geen probleem was Yvette even naar de Blinckvliet-haven te brengen.

In m'n kuip was het maar wat gezellig, wijntjes en sigaretjes en veel lollig geklets. Rond half twaalf moest er eigenlijk toch nog wel een 'klein klusje' geklaard worden alvorens ik morgenochtend uit kon varen: Het Toilet! De rubbertjes van het doorspoelsysteem waren, na 20 jaar trouwe dienst, niet meer wat ze geweest waren, dus met een reparatiesetje dat Yvette in Tiel gescoord had ging Paul aan de slag. Sleutel, sleutel, sleutel, en eindelijk een dik uur later is het weeceetje weer wat het wezen moet. Nu ben ik echt klaar voor de tocht!

Inmiddels is het wat killer geworden en de gezelligheid wordt verplaatst naar binnen. met Sade op de achtergrond is het ineens half twee 's nachts en maakt Carla zich uit de voeten want de bemanning moet nu toch echt naar bed anders wordt het morgen natuurlijk een disaster.

Op naar Monnickendam. . . .

Greetzzz

Shiva