Shiva, santai saja

Woest waaiend Vlieland

De stemming wordt grimmiger . Hier in mijn kajuit. Mijn Captain is het zat . Overduidelijk!

De wind giert genadeloos langs mn mast. Fluitende lijnen van de boten in de haven. De dreigende donkergrijze wolken waar zo af en toe ook een spat regen uit naar beneden komt. Liggend in mijn box waggel ik van links naar rechts. Mijn landvasten hebben het zwaar te verduren en zo ook mijn bemanning.

Nadat ze het eiland weer voor een lange padvinderstocht uitgebreid verkend hebben stappen ze weer bij me aan boord. De Sailor met haar capuchon strak over haar hoofd getrokken, alleen haar ogen, neus en mond zijn nog te zien. De Captain heeft vanmorgen zijn kleine rechterteentje vies opengehaald op het dek toen hij tegen één van de vele obstakeltjes aan dek botste met zijn voet . Dikke snee die door de 'niet-zo-florence-nightingale-achtige' Sailor verbonden moet worden. Bikkel als hij is wil hij toch de 14 kilometer lange eilandtocht naar de Vlielandse Bunkers maken

Al 3 dagen waait het onafgebroken, volcontinue, aan een stuk door windkracht zes met heftige windstoten naar windkracht acht. Het plan om naar Ameland te gaan wordt wreed van tafel geveegd. Het weervenster voor het aankomende weekend ziet er zeer onzomers, zeg maar gerust vet herfstachtig uit. De Captain is not amused. Hij heeft de pee in. En ik ook natuurlijk! Ik wil ook weer het water op, mijn boeg naar verre oorden draaien. Ik wil op avontuur, maar niet op een wilde zee waarin ik al beukend en bonkend tegen de golven in, met zwaar gereefde zeilen, tegen de stroom in een paar mijltjes verder kom.

De Sailor wordt onrustig . De laptop wordt weer tevoorschijn gehaald. De weersites, alle 356, worden geopend op haar scherm. Wat is er mogelijk? Waar kunnen we wel naar toe? Wanneer is het mogelijk om de trossen los te gooien? Het is een hele puzzel om tussen de winderig en buierig voorspelde dagen een weervenster te vinden om weer verder te trekken. Of moet de keuze toch worden om weer langzaamaan terug te zeilen naar het IJselmeer?

Al vroeg vanmorgen ging het weerstation in mijn kajuit alweer open en ik geloof dat de Sailor een paar opties gevonden heeft. Maar welke het gaat worden . . . . De Captain ligt nog in zijn kooi en zal in de loop van deze dag zijn keuze wel maken hoop ik

To be continued . . .

Not so Santai Saja greetz from Shiva

Reacties

Reacties

Mea

Tja, hier giert het ook om het huis ... een beetje afkoeling was lekker maar nu mag het wel weer over zijn ... ik ga met de weergoden overleggen, hopen dat ze een beetje meelijden hebben zodat jullie weer uit kunnen varen ... cross your fingers ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!