Shiva, santai saja

Verwaaid op Vlieland

Ik lig nu al dagen hier relaxed in mijn Vlielandse box. Ik ben inmiddels uitgeslapen en uitgerust. Mijn Captain heeft mij lekker onder de douche gezet en ingesopt met een heerlijke mix van Biotex en zout zeewater. Mijn Sailor heeft mijn 'binnenkant' weer ontdaan van al het strandzand, smurrie van het gekokkerel in mijn kombuis en het stof dat dat door mijn kleine kajuit is neergedwarreld.

Sinds gisteren is de wind flink aangetrokken. Niet zomaar een windje, nee een fors windje. Geen windje voor non-professionals zullen we maar zeggen. Windkracht zes met windstoten tot acht laat mijn windmeter nu al zeker 24 uur lang zien. Mijn Crew had al best wel verder willen trekken met mij, maar de wind houdt ons drie nog even tegen. Verwaaid liggen we hier nu samen te wachten tot de wind weer naar normale waarden gaat zakken zodat we oostwaarts verder kunnen trekken.

Over Ameland hoorde ik ze praten gisteren. Ze hebben zelfs de havenmeester aldaar al gecontacteerd om te vragen of ik er, met mijn diepe kiel van 2.10 meter wel in pas, daar in Ameland. Geen probleem lijkt het te zijn, dus we gaan het beleven als ik hopelijk woensdag mijn boeg weer richting Noordzee mag draaien.

Ondertussen vermaken mijn vrienden zich prima en vervelen ze zich geen minuut heb ik het idee. Lange fietstochten over het eiland maken ze en heerlijk struinen ze al wandelend door de duinen. Ze genieten hier, net als ik overigens, van de serene rust, de kleurige en fleurige natuur, het heerlijke eten en de warme gezelligheid die Vlieland tot zo'n zalig eiland maakt.

Van mij mag het wel over zijn, die vette wind. Ik ben klaar voor vertrek! Ik heb wel weer zin in een mooie zeiltocht over de Noordzee . . . ik kan niet wachten . . . . maar ik zal toch nog even geduld moeten hebben

Stay Santai Saja


Reacties

Reacties

Mea

... even geduld, vandaag wordt is het nog wel heftig (windkracht 6 in Amsterdam, zeggen ze) maar morgen zwakt ie al wat af ... wie weet kun je dan eindelijk weer het ruime sop kiezen ... goeie vaart alvast ... en hou een oogje op de bemanning ... :-)

Ron

Wat leuk dat jullie plannen hebben om Ameland te bezoeken, ik heb altijd gedacht dat je met een diep stekende kiel niet in Nes terecht kan . Fijne zeiltocht richting het oosten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!