Shiva, santai saja

The Vlieland Bastards

Overal geroezemoes. Het aantal masten is niet te tellen. Samen met al mijn vrienden lig ik hier warm en gezellig al een paar dagen in mijn box. Het zoute water smaakt me heerlijk, als een koud biertje op een snikhete zomerdag. Ik hoef niet van mn plek. Ik hoef nergens naar toe. Ik lig hier zalig met mijn kieltje kwispelend onder mn romp.

Het voelt als de tropen met een strakblauwe hemel boven me en een flink briesje langs mn mast. In de rest van Nederland vallen de mussen nu dood van het dak, maar hier op Caribisch Vlieland is het prima uit te houden. Mijn Sailor bungelt soms lezend, vaak snurkend uren in haar hangmat. Mijn Captain legt zijn tere blote bast geregeld te ruste op de comfi banken van mijn kuip.

Soms ben ik ze uren kwijt, dan zijn ze gevlogen die twee. Vooral in de ochtend, al vroeg zie ik ze van op de steiger stappen, de Sailor met haar yogamat en de Captain met zn handdoekje achter haar aan. Met dikke lagen strandzand kruipen ze uren later mijn kuip weer in en hoor ik ze voor even niet meer.

Ondertussen vermaak ik me met al mijn nieuwe botenvrienden en vooral hun eigenaren in de haven. Het is overduidelijk seniorenseizoen en mijn Crew haalt de gemiddelde leeftijd van de haven flink omlaag. De rust die de Captains van de verschillende jachten hoopten te vinden in deze tijd van het seizoen is ver te zoeken. Al dagen wappert de 'rode vlag' bij de haven-ingang ten teken dat de haven proppie proppievol zit. Iedere ochtend weer vertrekken er toch weer wat Vlieland Bastards met veel gehijg, gepuf, getrek en geduw, met de zweetparels op het voorhoofd en met de vriendelijke hulp van de havenmeester uit de box waar ze vaak wekenlang gelegen hebben. De jaartjes beginnen voor sommige Captains overduidelijk te tellen want geheel schadeloos gaat het in- en uitvaren voor een aantal van hen niet meer. Het geeft wel reuring in de haventent hierzo in de Vlielandse haven. Ik vermaak me kostelijk.

Net zag ik de Sailor weer naar het havenkantoor rennen en even later wordt er weer een verlengsticker om mijn reling geplakt. Nog 3 nachtjes extra mag ik hier lui blijven liggen. Het weer lijkt vanaf zaterdag om te slaan met windkracht 8 als vooruitzicht geeft Windguru aan en neuh, das niks nie leuk nie om al bonkend en beukend oostwaarts tegen de wind in te gaan. Good decision Captain, good decision. Let's Santai Saja @ Vlieland!

Happy greetz from Shiva

Reacties

Reacties

Elise

Leuk verhaal!
Doen jullie goed! Het ene eiland voor het andere verruilen! Wij zitten tussen de koeien en het wuivende almgras. Het lijkt in niets op Azië met die schwarzwalder torte op mijn bordje behavlve dan die 32 graden ;-D

Sailor

Jullie heerlijk tussen de Milka koeien en wij tussen de Vlieland Bastards?

Elise

Ja het is wel heel anders dan gepland maar we genieten niet minder. Na onze vakanties maar gauw samen een culinaire exotische avond organiseren. :-D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!