Shiva, santai saja

De Zilte Stilte

Ik voel de vlinders in mijn romp fladderen. Ik voel de opwinding in mijn zeilen. Mijn stootwillen beginnen ongeduldig te wippen aan de reling. Mijn windvaan begint te kwispelen en dan eindelijk . . . . . daar openen zich de sluisdeuren van Kornwerderzand.

Het uitzicht is weids en groots en zonnig. Ik glijd als vanzelf het zoute water op en weet dat ik weer thuis ben. In een colonne van tientallen zeiljachten, platbodems, veerboten en watertaxi's voel ik het avontuur alweer opborrelen.

De vrolijke kraaloogjes van de zeehonden op de drooggevallen platen lachen me uitbundig toe en de zeemeeuwen zingen met hun schelle stemmen een welkomstlied. Vanuit mijn mast zie ik in de verte een beauty van een witte platbodem ons tegemoet varen. Ze lijkt wel op een van die zwanen die ons vanmorgen in Makkum hebben uitgezwaaid. Ik pak mijn verrekijker er eens bij om de naam van het prachtige schip te kunnen lezen en ik kan mijn ogen niet geloven. 'M A U D' staat er met rode sierlijke letters op de zijkant van de romp geschilderd. Toeval? Of is het voor mij het teken dat mijn beschermvrouwe zich weer over ons ontfermt deze zeilreis?

Nog geen 10 minuten later een oorverdovend geluid boven mn mast. De Captain schiet omhoog en kijkt naar de lucht. Hij geeft de Sailor en por en wijst met zijn vinger naar de lucht. Een groep Joint Strike Fighters voert voor ons een spectaculaire show op. Ze cirkelen wel een halfuur boven ons en laten ons hun stunts zien. In de kuip staat mijn Crew met open mond te kijken naar het Grande Spectacle. Wat een warm welkom is er voor ons georganiseerd!

Ineens is daar land in zicht! De Brandaris op Terschelling is het eerste punt waar ik mijn boeg op mag richten, maar nee, de Captain is onvermurwbaar, hij gooit mijn boeg naar links en daar doemt in de verte de kust van Vlieland op.

Geen rode vlag bij de haveningang en dat betekent dat de altijd vrolijke havenmeester in zijn rode rubberbootje voor ons een prachtig plekje in de haven heeft. Midden tussen die tientallen zeiljachten waarmee ik mijn tocht van vandaag gemaakt heb vlei ik mijn kontje tegen de D-steiger waar binnen no time de hangmat van de sailor en het zonnedoek van de captain vakkundig worden opgehangen.

Ik ben bang dat ik voorlopig nog even niet in actie hoef te komen als ik zo eens naar die beelden kijk , dus ik ga zelf ook maar even in de Santai Saja stand en geniet me gelukkig op Zomers Vlieland

Happy sailing greetz from Shiva

Reacties

Reacties

Ron

Wat hebben jullie toch getroffen met dit mooie weer op de eilanden en ik begrijp dat het niet extreem druk is. Ik ga de komende weken jullie avonturen volgen en wens jullie een paar hele mooie ankerplekken .

Liek Steevensz

Dank je wel Ron!!! En jij heel heel veel beterschap! En volgend jaar komt die borrel er samen he? Promise!!!!

Hester

Ha Liek, heerlijk hoor, wil graag een keertje mee als dat mag.
Klinkt als een droomvakantie: water, zon, wind, schrijven, liefde.
What else do we need?
Fijne tij(d)!

Sailor Liek

Altijd welkom aan boord Hester⛵️⛵️⛵️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!